fredag 30. oktober 2009

To random dager

30.10.09
Vel, nå fikk vi akkurat i oppgave av læreren om å bruke de siste minuttene av timen til å blogge. Timen i dag har hovedsaklig dreid seg om språk. Verbal kommunikasjon... Ringen det noen bjeller? Logisk som ordet verbalt er, betyr det altså muntlig. Konklusjon; muntlig kommunikasjon! GUD, nå er jeg så sulten at jeg nesten ikke får til å tenke... Men jeg skal nå prøve alikevell.

Jeg må virkelig gi creds til de flinke elevene i klassen min som slo til med litt rollespill i en diskusjon der noen av personene skulle; gjenta, bitche, være de som prater om andre ting... ja, you name it! Gøy var det i alle fall. Jeg må få sagt at kommunikasjon og kultur er generelt veldig morsomt. Vi prater om ting som er veldig i fokus i hverdagen, som f.eks. språk. Noen har vokst opp med to språk, mens jeg sliter med å lære fransk (litt i ettertid). Nå har jeg hatt fransk i siden 8. klasse, og klarer fremdeles nesten ikke sette sammen en fornuftig setning... Shiit... Apropo "shit", det var ett av ordene vi tok for oss i dag. Vi nordmenn spier shit i hytt og pine, tid og utid, mens for f.eks. amerikanere er dette et banneord. Men uansett, jeg trur kanskje dette holder for denne gang.

Ps. Nå fikk jeg akkuratt 6 papirlapper av krissy; "Hver", "spiser", "sjokolade", "jeg", dag" og "ikke". Noen som skjønte den eller? :)

02.11.09
Vel, etter en knall hjelg har jeg rompa mi plassert på kommunikasjon og kulturstolen igjen. Vi har pratet om språk i dag også. Høflighet er et artig emne. Når skal man bruke det, til hvem osv... Jeg sitter mellom to jenter som er pro på høfflighet *kremtSara-kremtKaroline* som er i full gang med å diskutere Ingeborg. Tjoho. Ironien er på topp hos disse sluggene!

Foreldre kjønner ikke ironi, i alle fall ikke mine. Sier jeg en ironisk kommentar til dem så tar de det som er fornærmelse. Guri... Men uansett, ikke alle kan skjønne ironi. Selv, var jeg en veeldig naiv unge (og det er jeg vel fremdeles?)

Nå begynner fantasien min å stoppe opp, og timen er straks fordig. Så me talast, chickas ; *

1 kommentar:

  1. Morsomme tanker rundt fagstoffet. Fint om du viser til innholdet i bloggene du lenker til også da ; ) Du bruker iallfall en god del slang her, så om dere ikke kom på hva dere bruker i timen, er det jo bare å sjekke bloggene deres, tydeligvis : ) Bra jobba

    SvarSlett